tirsdag 30. desember 2008

Reiseblogg

Akkurat naa, i denne stund, blir denne bloggen en slags reisedagbok.

Jeg er i Buenos Aires for aa besoeke min kjaere bror. Det var selvsagt superkoselig aa se han igjen, og han snakker bedre norsk enn noensinne. Min spansk derimot, er det heller saa som saa med. Det gikk ok etter noen glass vin i gaar, men da jeg skulle starte paa'n igjen i dag, klarte jeg ikke si noen ting. Rergner med det kommer seg i kveld, da skal vi visst ut og ta en oel eller vin igjen. 

Foroevrig er det ganske snodig aa se julepynt i vinduene naar det er godt over 20 grader ute, og svetten siler. Gleder meg til aa feire nyttaarsaften uten stroempebukse, vinterstoevletter, kaape, skjerf, lue og votter. Hah, so long suckers back home! 

Foer jeg kom bekymret jeg meg litt fordi jeg er saa blek (faktisk er jeg nesten graa). Det hadde jeg ikke trengt. Menneskene her er skikkelig snodige. Noen ser ut som indianere, mens andre er helt lyse, ja, til og med lysere enn meg, men alle er Argentinere. Det er lett aa hoere naar de snakker. De har en rar dialekt. Venezuleansk er penere, men komplett umulig aa forstaa. Jeg har 12 dager igjen aa laere meg det paa.

Ingen kommentarer: